onsdag 6 februari 2008

Frigång

Ikväll har jag något så högtidligt som frigång.
Det innebär att jag ska få stoppa in snyggjeansen i stockholmsstövlarna och piffad få sätta mig på tåget in till stora stada. Där ska jag få sitta med två favoritmänniskor och plocka i mig tapas och dricka billigt husets. Det kanske inte låter som någon större begivenhet, men för mig som vissa dagar tycker det är en social utflykt att köpa mjölk på lant-ica är det här verkligen en happening. En tilldragelse som kräver noggrann planering.
Vad ska jag ta på mig (ja, förutom snyggjeansen då)? Hur ska jag ha håret? Borde jag göra manikyr? Ska jag gå in på menyn för att se vad jag ska välja? Vilken bok ska jag packa ned för att avnjuta under tågresan? Hoppas inte favoritmänniskorna läser min blogg och ser vilken stor grej det är för mig att bara få träffa dem, jag skulle blivit lite freaked out.

Inga kommentarer: