lördag 29 mars 2008

Return to Business Busy Busy

ojojoj, nu är det nära.
Nu är det mindre än en vecka kvar innan jag ska byta ut mysbyxorna mot workwear.
Dax att stryka på sidenblusen, putsa stövlarna och införskaffa hårnålar. För här ska återupplivas något slags relik av en (om någonsin) karriärsmänniska i tekniksfären. Dags att damma av sin bullshit-bingobricka och göra plats för ord som "trestegsraket", "synergieffekt" och "temwork".
Jag ser verkligen fram emot det här. Att ha en social roll i Verkligheten. Att slippa känna att köpa mjölk på ICA motsvarar dagens sociala utflykt. Men Gud vad jag våndas också... Vem skulle möjligtvis ha någon som helst nytta av mig? Jo, om man behöver någon som är alldeles särdeles pratsugen vid fikabordet som någon slags social clown? Eller någon utan någon som helst färsk projekterfarenhet att skylla på allt som så småningom skiter sig..?
Jag måste såklart se till att mobilisera mina erfarenheter jag samlat under de senaste åren. En föräldraledighet ska ju vara rätt meriterande i yrkeslivet lovar vissa damtidningar. Så vad gör jag med en missnöjd kund enligt mina senaste referenslösningar? : Jag sjunger något livfullt med många avledande gester. Ser till att han är torr i byxan. Och mätt i magen. Helt enkelt.

Inga kommentarer: