torsdag 10 januari 2008

Mom Jeans

Jag såg ett avsnitt av någon talkshow härom året, om det var Oprah eller Tyra Banks minns jag inte, men temat var jeansmakeover. De hjälpte några offer vars jeans var missklädsamma av olika anledningar. De var för tajta eller för korta och så fanns kategorin Mom Jeans. Mom Jeans är i bekväm passform, gärna stretchdenim, med en jämn präktig mellanblå tvätt. Midjan är bekvämt medelhög och rumpan blir platt som en pannkaka.
Precis som mina hemmajeans. Jag råkade se mig själv i spegeln härom morgonen när jag skulle baxa iväg storebror till dagis och det slog mig; Jag har Mom Jeans! Och det värsta är att det är i stort sett mitt enda hela par..
Oprah, var är du när man behöver dig som bäst?

1 kommentar:

Y sa...

såg att länken saknades ;-)
http://www.guzer.com/videos/mom_jeans.php