onsdag 16 januari 2008

Bästalista 2007

Jag läste nyligen en lista för året 2007 som min väninna gjort. Hon hade räknat upp sina favoriter 2007 och uppmanade oss att följa hennes exempel. Saker som listades bland favoriterna var årets resturang, konsert, bok, projekt etc. Jag tycker om att göra listor och fylla i enkäter, det får mig att tänka till. Den här gången däremot var resultatet inte så upplyftande. Inte för att 2007 var ett dåligt år, för det var det inte, tvärtom. 2007 var ett spännande och roligt år då jag fött min andra son, precis flyttat till en ny ort och lärt känna en massa nya människor. Vi avnjöt första sommaren med hus och trädgård och vi har fått varit skapligt friska och sluppit sorgligheter och bekymmer. Däremot så har kulturutbudet lämnat en hel del att önska.
Årets konsert fanns det att välja mellan luciatåget på sonens dagis och sångnumret på barndopet vi var på i höstas. Årets bok? Valet står mellan Max Potta och Pippi. Årets film måste vara någon vi somnat till i soffan, trötta efter en lång vecka och dåsiga av rödvinet till fredagsmaten.
Jag tror inte jag postar den listan, det känns inte som den platsar.

Inga kommentarer: