onsdag 8 juli 2009

Skrivet från kontoret onsdag innan semester

Nu hägrar sommaren och allt ska ske. Barnen ska vara glada. Vädret ska vara ok. Huset ska bli färdigmålat och man ska hinna kela och rå om varandra så att kärleken håller över den långa mörka vintern. Här ska grillas och umgås med vänner. Här ska drickas bubbel till lunch med lax och rödvin om natten insvept i en filt på altanen. Jag ska rofyllt och ostört påta i trädgården iförd bikini, hatt och gummistövlar. Jag ska äta många glassar i skuggan på förstubron med mina barn. Jag ska äntligen hinna skvallra ikapp med mina väninnor och läsa tjocka familjekrönikor i hammocken (som jag vill köpa). Jag ska sitta på en blåsig pir i ett fiskeläge och få salta vågstänk i håret. Jag ska halstra strömming över öppen eld och äta med smör och mandelpotatis. Vi ska plocka blåbär i skogen, pojkarna och jag och sen ska vi baka paj. Jag vill sitta under ett smattrande altantak och dricka te. Jag ska få vara ifred. Jag ska ta många sommardopp där jag kommer gruva mig inför det kalla vattnet men känna mig pånyttfödd efteråt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det var en fet lista. Jag som alldeles nyss bara hade tänkt gå upp på morgnarna lite senare än vanligt och gå och lägga mig lite tidigare. *trist*

Men just sådant som du skriver, det är ju sånt jag ska göra. Vill också ha hammock. Och i brist på den drömmens uppfyllan ska jag se till att fånga lite mälaraborre och halstra, det ska jag! :-) Glad sommar på dig!

Gudrun sa...

Åh, du är tillbaka! Hoppas du får en sån semester som du önskar dig!